کد خبر: ۴۹۲۳
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

خیز نوجوان ووشوکار محله فردوسی برای ورود به تیم ملی

یکی از مسابقات مهمی که امیررضا توانسته است در آن مدال طلا کسب کند، مسابقات قهرمانی کشور در اسفند سال گذشته بود که همه حریفان را شکست داد.

کلاه محافظ و دستکش بوکس را به دست می‌کند. محافظ سینه را می‌بندد و وارد میدان مبارزه می‌شود. همه تلاش و پشتکارش را به کار گرفته است تا بتواند در مسابقات انتخابی جوانان کشور در رشته ووشو جزو تیم انتخابی شود و با کسب مدال به مسابقات آسیایی و جهانی راه پیدا کند. این تصویری است که امیررضانجمی از خودش برای ما به تصویر می‌کشد یک سال اخیر را فقط تمرین کرده است و درس و کار، دیگر اولویت‌های او هستند.

امیررضا، نوجوان ووشوکار محله فردوسی، تا‌کنون مدال‌های رنگارنگ بسیاری را در سطح استانی و کشوری در این رشته کسب کرده است.

 


مدال‌های رنگارنگ برادر، مشوق آغاز راه

امیررضا که اکنون دانش‌آموز کلاس دهم است، از کودکی به ورزش‌های رزمی علاقه داشته است. برادر بزرگ‌ترش زودتر از او وارد دنیای رزمی شد و امیررضا از پنج‌سالگی همراه برادر به باشگاه می‌رفته است.

حجت کرامتی، مربی‌اش، از اقوام مادری اوست و امیررضا از این طریق با ووشو بیشتر آشنا شده است. دیدن برادر در مسابقات و کسب مدال به او انگیزه داده و از هفت‌سالگی تمریناتش را به صورت جدی شروع کرده است و تا امروز هم ادامه دارد. ووشو برای او اعتماد‌به‌نفس، سلامتی، آرامش و شادابی به همراه داشته است.

امیررضا دو ماه پیش در مسابقات تیم انتخابی استان شرکت کرد و اول شد. بعد از آن عضو ثابت این تیم شد و در اردو‌ها به تمرینات خود ادامه داد.

او می‌گوید: نیمه اردیبهشت عازم شیراز هستم تا در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان حضور پیدا کنم. در‌صورت کسب مدال، عضو ثابت تیم خواهم شد و بعد از آن به مسابقات آسیایی چین می‌روم. در این سال‌ها هدفم رسیدن به تیم ملی و افتخارآفرینی برای کشور بوده است.

یکی از مسابقات مهمی که امیررضا توانسته است در آن مدال طلا کسب کند، مسابقات قهرمانی کشور در اسفند سال گذشته بود. همه حریفان را شکست داد و شرکت در این مسابقات، تجربه بسیار خوبی برایش به همراه داشت و اکنون با اعتماد‌به‌نفس برای مسابقات تیم ملی عازم شیراز می‌شود.

 


آینده روشن با پشتکار و سخت‌کوشی

تعدد ضربات دست و پا و درگیری با حریفان باعث شده است زیر چشم‌های امیررضا کبود شود، با‌این‌حال به این رشته علاقه دارد و بدون خستگی تمرین می‌کند. می‌گوید: ووشو رشته‌ای ترکیبی از حرکات دست و پاست و ریشه آن به کونگ‌فوی چینی برمی‌گردد. علاوه‌بر تمرینات تکنیکی برای موفقیت در مسابقات بین‌المللی، باید وزنه‌برداری و دو نیز تمرین کنم تا در زمین مبارزه از نظر بدنی کم نیاورم.

حجت کرامتی، استاد و دارنده دان‌۵ ووشو، از پشتکار و سخت‌کوشی امیررضا تعریف می‌کند و اینکه او برای رسیدن به سکو‌های قهرمانی کار هم می‌کند تا هزینه‌های مسابقات را خودش تأمین کند.

او می‌گوید: امیررضا از نونهالی تمریناتش را با من شروع کرد و بعد از چند سال، وقفه‌ای کوتاه بین تمریناتش افتاد، ولی دوباره از نوجوانی ووشو را ادامه داد و این عقب‌افتادگی را جبران کرد و توانست عضو تیم استان شود. در چهار ماه گذشته، او هر روز تمرین کرده و به کسب مدال و عضویت در تیم ملی جوانان کشور امیدوار است. اگر امیررضا تمریناتش را به همین صورت ادامه دهد، آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44